fredag 18. desember 2009

19. desember





Lord of the rings 1-3
(Film 2001-2003) – Ringenes herre-trilogien (Bok 1954-55) av J. R. R. Tolkien

Den onde Sauron får smidd herskerringen i Mordor. Kort tid etterpå blir han drept i krig og havner til slutt i hendene til Bilbo Baggins over 2500 år etter sin herres død. Hobbiten Frodo arver denne ringen som fører han og hans hobbittvenner Sam, Merry og Pippin på flukt fra Saurons utsendte. De møter den stillferdige Aragorn og ender opp hos alvene. Der blir det bestemt at den eneste måten å ødelegge Ringen på, er å kaste den ned i Mordors flammer. Et broderskap bestående av fire hobbiter, en gammel trollmann, to mennesker (et med kongelig blod), en dverg og en alv, drar ut på den farefulle ferden for å tilintetgjøre Herskerringen.

Vis meg bøkene!
Vis meg filmene!
Vis meg lydbøkene!
Vis meg boka på nynorsk!
Vis meg filmene på VHS!
Vis meg lydbøkene på kassett!
Vis meg tegnefilmen på VHS!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar